Pouštět se do SEO bez SEO strategie je černá díra na váš čas i peníze. To samé platí i o budování webu. Správně nastavená SEO strategie vám dá jasný cíl i s mapou, která vás k němu dovede. Proč je důležitá a jak by měla vypadat?
Cíle SEO strategie
Správně vypracovaná SEO strategie dá specialistovi i majitelům komplexní pohled na web. Pomáhá nám stanovit jasné cíle, milníky a směr, kterým se ubírat. Odhalí silné a slabé stránky webu, se kterými dále pracujeme, jasně identifikuje příležitosti, kterými je třeba se zabývat a naopak ukáže i na věci, které nedávají v rámci konkrétního webu smyslu.
Optimalizace pro vyhledávače není pouze práce s webem. Jedná se o práci s přesahy do všech marketingových kanálů včetně obsahu, PPC, sociálních sítí, e-mailingu, brandu a ostatních propagačních aktivit.
SEO strategie je mapa, která specialistům šetří čas a majitelům peníze.
Kdo se podílí na SEO strategii
SEO strategii zpracovává SEO specialista ve spolupráci s klientem. Seniorní SEO specialista by měl mít při práci důkladný vhled do byznysu a fungování klienta, aby výsledná strategie podporovala jeho cíle a fungovala v souladu s jeho přístupem a podnikáním.
Proč nepoužíváme pro tvorbu SEO strategie šablony?
Některé agentury a freelanceři jedou jednu strategii za druhou. Dají vám jistý směr a cíl, ale bez individuálního přístupu strategie nikdy nemůže naplnit svůj maximální potenciál.
Každý projekt, e-shop a web je jiný. Při tvorbě strategie je vždy nutné vzít v úvahu:
- Velikost webu,
- unikátnost produktu,
- sílu konkurence,
- technické mantinely CMS (jak řeší stránkování, filtrování atd.),
- aktuální stav webu,
- aktivity, kterým se věnujete,
- a mnoho dalších proměnných, jako jsou lidské zdroje na straně klienta i agentury, plánování aktivit (kdo bude dělat copywriting, linkbuilding atd).
Pokud chceme zacílit na podstatné věci, které přinesou klientovi nejvyšší užitek a efekt z pohledu organicu a tržeb, jednotná šablona s menšími úpravami rozhodně nestačí.
Proto každému klientovi připravujeme strategii na míru.
Ve strategii vždy definujeme krátkodobé i dlouhodobé cíle, harmonogram aktivit i konkrétní role a lidi, kteří se do projektu zapojí jak na straně klienta, tak agentury.
Strategie a samotné SEO stojí na jasné a pravidelné komunikaci s klientem. Ke strategii máte vždy přístup a vše je maximálně transparentní.
SEO strategie krok za krokem
Víte proč a víte jaký by měl mít SEO specialista ke strategii a vašemu byznysu přístup. Jak probíhá samotná tvorba strategie?
Na začátku je analýza. A nejen jedna
Se SEO si možná spojíte především analýzu klíčových slov. Té však předchází několik dalších věcí.
V první řadě se musíme dobře seznámit s klientem, webem, produkty i cílovou skupinou. Dále zjišťujeme, jestli má klient:
- aktivní FB stránku,
- Instagram profil,
- Pinterest,
- Google my Business,
- jestli má PPC kampaně,
- e-mailing,
- jak pracuje s obsahem a cílovou skupinou
- a jaké další marketingové nástroje používá.
Vždy samozřejmě záleží na konkrétním byznysu (někde nepotřebujete Pinterest a Instagram, ale LinkedIn atd.).
A zjišťujeme, jakou roli má mezi těmito kanály organické vyhledávání.
Poté přichází na řadu analýza konkurence a SEO audit, který nám pomůže odhalit technické nedostatky webu.
Bez cílů to nejde – stanovení KPI
SEO je kontinuální práce, která však musí směřovat ke konkrétním výsledkům. V rámci SEO strategie po domluvě s klientem si určíme dlouhodobé cíle (kam chceme směřovat v horizontu let) a krátkodobé milníky a KPI.
Spolupráci a KPI vyhodnocujeme průběžně na základně čísel z Google Analytics (GA) a Google Search Console (GSC) oproti stavu na začátku spolupráce.
Na základě výsledků upravujeme strategii, abychom klienta mohli co nejefektivněji posouvat dál.
Obsahová strategie, on-page a off-page faktory
Součástí komplexní SEO strategie jsou kromě technické stránky (indexace, přístupnost, struktura webu, interní prolinkování, rychlost načítání a další) také odkazy na cizích webech a práce s obsahem.
Práce s obsahem není jen o blogu.
Při tvorbě strategie se zaměřujeme na veškerý obsah webu z hlediska SEO:
- práce s klíčovými slovy,
- meta titulky a popisky,
- alt popisy u obrázků,
- správná práce s odkazy,
- struktura obsahu,
- kvalitní popisy kategorií…
Na základě našich poznatků navrhneme úpravy a postup, jak problémová místa vylepšit.
Zaměřujeme se také na práci se zpětnými odkazy (off-page faktory). O tom, jak s odkazy pracujeme se dočtete v článku Co je linkbuilding.
Kontinuální rozvoj SEO i strategie
Samotná strategie je pouhou mapou. Prostředkem k dosažení lepšího organického dosahu a vyšších obratů.
Nejdůležitějším krokem je kontinuální aplikace navržených změn, vyhodnocování správného změnu a rozvoj strategie na základě dosažených výsledků.
Potřebujete vaše SEO nasměrovat správným směrem? Ozvěte se nám. Vypracujeme vám SEO strategii na míru a pomůžeme vám s implementací změn.