Pouštět se do SEO bez SEO strategie je černá díra na váš čas i peníze. To samé platí i o budování webu. Správně nastavená SEO strategie vám dá jasný cíl i s mapou, která vás k němu dovede. Proč je důležitá a jak by měla vypadat?

Cíle SEO strategie

Správně vypracovaná SEO strategie dá specialistovi i majitelům komplexní pohled na web. Pomáhá nám stanovit jasné cíle, milníky a směr, kterým se ubírat. Odhalí silné a slabé stránky webu, se kterými dále pracujeme, jasně identifikuje příležitosti, kterými je třeba se zabývat a naopak ukáže i na věci, které nedávají v rámci konkrétního webu smyslu. 

Optimalizace pro vyhledávače není pouze práce s webem. Jedná se o práci s přesahy do všech marketingových kanálů včetně obsahu, PPC, sociálních sítí, e-mailingu, brandu a ostatních propagačních aktivit. 

SEO strategie je mapa, která specialistům šetří čas a majitelům peníze. 

Kdo se podílí na SEO strategii

SEO strategii zpracovává SEO specialista ve spolupráci s klientem. Seniorní SEO specialista by měl mít při práci důkladný vhled do byznysu a fungování klienta, aby výsledná strategie podporovala jeho cíle a fungovala v souladu s jeho přístupem a podnikáním

Proč nepoužíváme pro tvorbu SEO strategie šablony?

Některé agentury a freelanceři jedou jednu strategii za druhou. Dají vám jistý směr a cíl, ale bez individuálního přístupu strategie nikdy nemůže naplnit svůj maximální potenciál.

Každý projekt, e-shop a web je jiný. Při tvorbě strategie je vždy nutné vzít v úvahu:

Pokud chceme zacílit na podstatné věci, které přinesou klientovi nejvyšší užitek a efekt z pohledu organicu a tržeb, jednotná šablona s menšími úpravami rozhodně nestačí.

Proto každému klientovi připravujeme strategii na míru. 

Ve strategii vždy definujeme krátkodobé i dlouhodobé cíle, harmonogram aktivit i konkrétní role a lidi, kteří se do projektu zapojí jak na straně klienta, tak agentury.

Strategie a samotné SEO stojí na jasné a pravidelné komunikaci s klientem. Ke strategii máte vždy přístup a vše je maximálně transparentní. 

SEO strategie krok za krokem 

SEO strategie - infografika

Víte proč a víte jaký by měl mít SEO specialista ke strategii a vašemu byznysu přístup. Jak probíhá samotná tvorba strategie?

Na začátku je analýza. A nejen jedna

Se SEO si možná spojíte především analýzu klíčových slov. Té však předchází několik dalších věcí.

V první řadě se musíme dobře seznámit s klientem, webem, produkty i cílovou skupinou. Dále zjišťujeme, jestli má klient:

Vždy samozřejmě záleží na konkrétním byznysu (někde nepotřebujete Pinterest a Instagram, ale LinkedIn atd.).

A zjišťujeme, jakou roli má mezi těmito kanály organické vyhledávání.

Poté přichází na řadu analýza konkurence a SEO audit, který nám pomůže odhalit technické nedostatky webu. 

Bez cílů to nejde – stanovení KPI 

SEO je kontinuální práce, která však musí směřovat ke konkrétním výsledkům. V rámci SEO strategie po domluvě s klientem si určíme dlouhodobé cíle (kam chceme směřovat v horizontu let) a krátkodobé milníky a KPI.

Spolupráci a KPI vyhodnocujeme průběžně na základně čísel z Google Analytics (GA) a Google Search Console (GSC) oproti stavu na začátku spolupráce. 

Na základě výsledků upravujeme strategii, abychom klienta mohli co nejefektivněji posouvat dál. 

Obsahová strategie, on-page a off-page faktory

Součástí komplexní SEO strategie jsou kromě technické stránky (indexace, přístupnost, struktura webu, interní prolinkování, rychlost načítání a další) také odkazy na cizích webech a práce s obsahem. 

Práce s obsahem není jen o blogu.

Při tvorbě strategie se zaměřujeme na veškerý obsah webu z hlediska SEO: 

Na základě našich poznatků navrhneme úpravy a postup, jak problémová místa vylepšit. 

Zaměřujeme se také na práci se zpětnými odkazy (off-page faktory). O tom, jak s odkazy pracujeme se dočtete v článku Co je linkbuilding.

Kontinuální rozvoj SEO i strategie

Samotná strategie je pouhou mapou. Prostředkem k dosažení lepšího organického dosahu a vyšších obratů. 

Nejdůležitějším krokem je kontinuální aplikace navržených změn, vyhodnocování správného změnu a rozvoj strategie na základě dosažených výsledků. 
Potřebujete vaše SEO nasměrovat správným směrem? Ozvěte se nám. Vypracujeme vám SEO strategii na míru a pomůžeme vám s implementací změn.