Informační architektura webu je jeden ze základních dokumentů, o který by se měla opírat tvorba každého dobrého webu. Jedná se o vizualizaci rozložení menu a jednotlivých sekcí, které na webu budou. V případě e-shopu se také jedná o filtry a podobné návaznosti.
Je zde také vizualizováno jednotlivé provázání sekcí. Všechno musí logicky dávat co nejvíce smysl pro uživatele, který by se měl k obsahu snadno dostat právě přes provázání. Ale také o dobré interní prolinkování a přenos linkjuice v rámci webu.
Z informační architektury také zjistíme, jaké stránky na webu vlastně potřebujeme vytvořit a na základě toho si můžeme připravovat obsahovou část (obsahovou strategii) pro web.
V případě e-shopu se zde také definují filtry, které může uživatel používat nad kategoriemi produktů. Případně provázání na rádce s výběrem, manuály, recenze a další.
Proč se informační architektura vytváří:
- rozložení sekcí webu,
- rozložení produktových kategorií,
- návrhy filtrů produktů,
- obsahová sekce,
- návrhy obsahových kategorií,
- interní provázání stránek na e-shopu/webu.
Informační architektura je úzce navázána a anlýzu klíčových slov, která jí musí předcházet. Hlavně na jejím základě se poté stanovuje informační architektura tak, aby odpovídalo tomu, jak lidí jednotlivé věci hledají a jak jim říkají. Zasahuje do toho ale také samozřejmě sortiment, který klient prodává a jeho požadavky a možnosti. Nicméně základ je stavěn právě na analýze klíčových slov.
Podle informační architektury se také částečně navrhuje obsahový plán. V architektuře se specifikují kategorie a štítky, které se na webu můžou používat a jejich vzájemné provazování. Je to také velmi důležitý dokument, který při tvorbě webu nesmí chybět.