Kdo je klient
Cashbot je moderní finanční služba pro podnikatele (OSVČ, malé a střední firmy). Na českém trhu působí od roku 2018. Kromě úvěru a proplácení faktur poskytuje klientům investiční úvěry jištěné nemovitostí a platební metodu CashbotPay, přes kterou mohou podnikatelé nakupovat na IČO a rozdělovat si platbu na 3 části bez navýšení.
Cashbot je naším dlouhodobým klientem. Jeho web www.cashbot.cz průběžně revidujeme a zdokonalujeme, aby vždy zohledňoval aktuální směřování firmy i změny na trhu.
Tato případová studie popisuje stav v roce 2022.
Cíl spolupráce
Celkový redesign stávajících webových stránek Cashbotu, aby uceleným, přehledným a srozumitelným způsobem prezentovaly:
- služby, které Cashbot nabízí
- USP ve srovnání s bankovním sektorem
- firemní hodnoty a přístup ke klientovi ve srovnání s ostatními nebankovními subjekty
Zaměřili jsme se na dvě hlavní oblasti:
- zpřehlednění a maximální zjednodušení informační architektury webu
Stávající stránky měly nepřehlednou hierarchii s chaotickým vzájemným prolinkováním i CTA a s nesrozumitelnou uživatelskou cestou.
- strukturování jednotlivých stránek, aby všechny prvky uživatelsky přívětivým způsobem komunikovaly výše zmíněné informace a generovaly konverze
Stávající stránky (především produktové) byly přehnaně obsáhlé, repetetivní a neatraktivní pro cílovou skupinu.
“Podnikání v oblasti finančních služeb, navíc nebankovních, a ještě k tomu zaměřených na segment SMB a OSVČ, vyžaduje srozumitelná a transparentní sdělení, která dávají smysl i obchodně.”
Výsledky
Po celkové revizi stávajících webových stránek došlo k významnému zeštíhlení informační architektury webu. Uživatelská cesta se zpřehlednila díky jednoznačně definované struktuře, navigační liště a přechodům maximálně do úrovně podstránek.
Na úrovni jednotlivých produktových (a informačních stránek) došlo také k výraznému zpřehlednění a zatraktivnění obsahu pomocí srozumitelných prvků vybízejících k akci.
Zvolená strategie
- Jasné definování cílové skupiny a nastavení: hlavních uživatelských potřeb klientů a způsobu, jak tyto potřeby uspokojit, tone of voice, vizuální podoby stránek atd.
- Jasné definování USP jednotlivých produktů Cashbotu a jejich prezentace ve stručné a srozumitelné formě.
- Jasná a jednotná logika všech produktových stránek.
Hlavní sdělení jsme vystavěli na třech společných atributech Cashbotu: nejlevnější, nejjednodušší, nejrychlejší.
(finální vizuální podoba jednotlivých sekcí je v galerii níže)
Galerie
Ukázky myšlenkových map (mindmap) reflektují stav v roce 2022. Reálné ukázky webu jsou novějšího data, takže mohou obsahovat i novější prvky. Základ stránek je však stejný právě od redesignu z roku 2022.