Analýza odkazového profilu

Díky analýze odkazového profilu zjistíte, zda budujete svoje odkazové portfolio správně. Provádíme ji zpravidla na začátku spolupráce u linkbuildingu.

Kdy má cenu udělat analýzu odkazového profilu:

  • pokud se začíná pracovat s webem, který už nějakou dobu běží,
  • pokud nevíte, v jakém stavu odkazový profil je,
  • pokud máte problém s organickou návštěvností vašeho webu.

! Analýza odkazového profilu nemá smysl v případě nového webu/ e-shopu, který je bez odkazů.

Špatný odkazový profil může být i příčinou poklesu organické návštěvnosti vašeho webu. Pokud na váš web směřují odkazy ze spamových katalogů nebo v horším případě například odkazy z webů s erotickým (či jinak závadným obsahem) odkazem, je to pro vyhledávače velmi špatný signál a postihují i váš web. Proto je dobré znát obsah svého odkazového profilu a dle složení s ním nakládat.

Co vše zjistíme díky analýze odkazového profilu?

  • jestli je odkazový pestrý (ve “zdravém” odkazovém profilu by neměly odkazy vést jen z jednoho druhu odkazovaných domén, ale měly by být rozložené různě záleží samozřejmě na povaze webu),
  • zda na váš web vedou nějaké patičkové/špatné odkazy,
  • jste registrováni do nepřínosných katalogů.

Analýzou odkazového profilu také linkbuilder zjistí, co se asi dělalo za metody v minulosti k získávání odkazů. Následně můžeme doporučit strategii na budování nových odkazů. Případně již neoslovovat znovu weby, které již v odkazovém profilu jsou. Snáz odhadneme, jaká metoda budování odkazového profilu nejspíš fungovala podle toho, jaké složení odkazů na web směřuje.

Co bude obsahovat náš výstup, jakmile analýzu provedeme?

  • složení odkazového profilu v grafické vizualizaci,
  • popis jednotlivých segmentů,
  • co byste s odkazovým profilem měli udělat,
  • dáme vám konkrétní návrhy do strategie linkbuildingu.

Výstupem naší analýzy bude složení odkazového profilu – jak popsáním jednotlivých segmentů, tak grafickým výstupem, kdy jasně vidíme složení odkazového profilu (katalogy, odkazující obsah, odkazy na obsah na webu, odkazy z magazínů, z blogů a další zdroje odkazů). Na základě toho by se měla volit i další strategie, aby odkazový profil byl dobře diverzifikovaný, tedy dostatečně pestrý.

Pokud se analýze odkazového profilu zjistí, že na váš web směřují špatné odkazy, je potřeba takovou situaci řešit. Jak postupovat?

Nejsnazší způsob může být vložení takovýchto odkazů do nástroje disavow tool, který se pro vyhledávač google těchto odkazů zříká. I když je tato možnost nejsnazší, měla by být až na posledním místě.

Nejprve by měla přijít vaše snaha o odstranění těchto odkazů. Ideálně oslovit majitele daných webů, aby odkazy na wáš web/e-shop odstranili. Pokud se vámi majitelé odkazujících webů nechtějí komunikovat a nepodaří se vám odkazy zrušit, až potom by měl následovat právě disavow tool. Google sám říká, že to je až poslední možnost pro odstranění a měla nejprve přijít snaha o ruční odstranění. Logickým pohledem chce nejspíš google vidět, že se o vyčištění a uzdravení odkazového profilu snažíte. Až potom, pokud se to nepodaří, zvolíte právě disavow.

Pro vyhledávač seznam je to bohužel pouze o snaze odstranění odkazů. Seznam žádný nástroj na zřeknutí se odkazů nemá. Proto by i logicky měla nejprve následovat snaha o odstranění, protože tím docílíte vyčištění odkazového profilu pro oba vyhledávače, které jsou v ČR relevantní.

Jak čistit odkazový profil:

  • snažit se oslovit majitele odkazujících webu o zrušení odkazu,
  • použít disavow tool od google (pouze pro google).

 

Potřebujete ať se podíváme na váš odkazový profil?

Kontaktujte nás