Linkbuilding je velmi důležitá věc z pohledu propagace webu. Každý web má svůj odkazový profil, který je vždy jinak složený z různých domén s různou autoritou.
Odkazový profil napovídá robotu vyhledávače, jak je asi daný web mezi uživateli zajímavý a přínosný.
Pokud na web nevedou žádné odkazy, je dost pravděpodobné, že web není svým obsahem přínosný a zajímavý, a proto ho lidé nikde nezmiňují. Pokud ale má web zajímavé odkazové portfolio z různých domén, které jsou ideálně autoritativní, tak je to jiné.
Odkazový profil je něco jako obrázek o významnosti a oblíbenosti webu.
Abyste linkbuilding mohli dělat efektivně, je dobré mít strategii, podle které se odkazy získávají. Nez ovšem vytvoříte takovou strategii, musíte mít přehled na čem ji můžete postavit.
Jaké informace potřebujeme na začátku?
- Dostatek informací od klienta, ideální jsou také persony návštěvníků, na které se chcete zaměřit a analýza klíčových slov.
- Na základě toho se dělá prospekting, ve kterém získávate tématicky zajímavé weby pro možnost oslovení. Dle šířky prospektingu se poté vybírají jednotlivé metody a nápady jak odkazový profil ve strategii budovat.
Co vám linkbuilding přinese:
- odkazovou hodnotu vašemu webu,
- lepší výsledky v organickém vyhledávání,
- dlouhodobé zlepšení organické návštěvnosti,
- lepší povědomí o brandu,
- případná návštěvnost vašeho webu