Určitě jste všichni již slyšeli u získávání důvěryhodnosti e-shopu nebo webu pomocí kladných zákaznických referencí. Rozhodně je to dobrý způsob, jak zákazníkovi ukázat, že daná služba či produkty jsou kvalitní a stojí za to je koupit. Pokud to děláte dobře, tak to má smysl a nákupu to opravdu může pomoct.
Překvapení: fotka z fotobanky u recenzí vám slávu nezajistí
V poslední době vidím stále reklamu na Saturo, což je nějaký nápoj místo jídla a svačiny. Protože jsme často na schůzkách, tak problém s tím, že nepravidelně jím docela řeším. Šel jsem se tedy podívat na stránky Satura, abych zjistil více.
Přečetl jsem si základní informace a pak sjel dolů na stránku na zákaznické reference. Říkal jsem si, že když to všichni pijí, tak tam třeba najdu nějakého blogera nebo někoho, čí názor by mě mohl přesvědčit.
Začal jsme tedy názory číst, ale u druhého jsem se zastavil. Fotka se mi zdála nějaká povědomá a někde jsem ji určitě už viděl. Protože často hledám fotky na fotobankách, tak jich zaznamenám spousty. Dal jsem si tedy fotku do hledání na Google obrázcích a hle. Je to ona, fotka na kterou jsme se také do jednoho článku rozmýšlel, nakonec jsme si ji nevybral, protože byla na stovkách dalších stránek. Neváhal jsem a prošel si také další fotka, jestli to náhodou není podobné.
A výsledek?
Pár příkladů:
- http://ziskejtepenize.cz/mystery-shopping/ (tady dole na stránce je to Petra na mateřské)
- https://ambcrypto.com/our-authors/ (tady je to Riely, jedna z autorů)
- https://naturesultra.com/pages/wholesale (a tady jako Olivia, majitelka malé firmy)
Pár příkladů:
- https://reality01.inwavethemes.com/agent/robert-pattinson/ (realitní agentka Cindy)
- https://www.fintiba.com/winter-semester-is-coming/ (ilustrativní fotka)
- https://www.pexels.com/de/foto/draussen-entspannung-erwachsener-fashion-712513/ (a tady si ji můžete stáhnout na fotobance)
Pár příkladů:
- https://pixabay.com/cs/běžec-maratón-soutěž-závod-atlet-802912/ (stáhněte si na fotobance)
- https://www.jakbytfit.cz/sportem-ke-zdravi/beh-jako-nejprirozenejsi-sport/ (článek o běhání)
Pár příkladů:
- https://zenyzenam.cz/blog/ritualy-pro-krasu-i-krasne-rano/ (v článku)
- https://guttmanpsychology.com/2018/06/27/3-small-daily-changes-to-boost-your-self-confidence/ (další článek)
Takže vidíme, že to opravdu nejsou reálné reference od zákazníků.
Nevím, proč zrovna u tohoto produktu nevyberou reálnou osobu. Blogerky tento nápoj zkoušejí pít a určitě by neměly problém nějakou referenci dát. Nebo jim to nechutná a problém by to byl?
Takovou otázku si nejspíš položí každý: Je to pro mě důvěryhodné? Není!
Co z toho vyplývá?
Pokud chcete budovat nějakou důvěru, tak určitě lépe, než tímto způsobem. Jak na to? Poradíme v příštím článku, který bude věnovaný kompletně tomuto způsobu zákaznických referencí.