Webovou stránku nebo e-shop byste měli mít dokonale vyladěný po technické stránce. Stránka by měla být dobře přístupná pro roboty vyhledávačů, neměla by mít technické chyby, protože pak se objeví problémy.
Jaké problémy mohou nastat?
- stránka není z technického pohledu dobře přístupná pro roboty,
- stránky jsou neprůchodné stránek,
- stránka nemá (dobře řešené) interní prolinkování,
- chybí filtrování produktů,
- není dobře zpracované stránkování,
- špatný stav indexace stránek a jejich indexovatelnost,
- problémy mohou mít také jazykové mutace webů,
- duplicity a kanonizace stránek,
- chybové odezvy serveru (404 stránky, dočasně nedostupné stránky..),
- schází sitemapa, nebo je špatně členěná.
Představte si, že budete mít na webu zakázanou indexaci stránek pro roboty vyhledávačů a nebo z nějakého důvodu nebude moct robot stránku projít. V takovém případě se můžete snažit o jakékoliv další marketingové cesty k propagaci vašeho webu, ale stejně vám to nepomůže. Proto je technický stav webu to nejdůležitější, co by každého majitele webu mělo zajímat.
Technických problémů může být na webu více: některé jsou velký problém a jiné tolik ne.
V technickém auditu se nedíváme pouze na problémy. Snažíme se doporučit také věci, které na webu nejsou aplikované, ale můžou webu pomoci v organickém vyhledávání. Například strukturovaná data, lepší interní prolinkování webu, stránkování, filtrování produktů a další.
Technický audit může být zaměřen na nějaký konkrétní problém, který web aktuálně trápí, často také zjišťujeme aktuální technický stavu webu. Na základě toho se zkoumají různá technická řešení, která mohou způsobovat problémy.
Výstupem auditu je seznam problémů a doporučení návrhu na jejich odstranění. Některé problémy lze odstranit v nastaveních a možnostech CMS, nastavením hostingu, nebo v google search consoli. Jiné potřebují k odstranění zásah programátora, který web vytvářel. Zásah programátora je ve většině případů spíše nutný, než že byste problémy odstranili bez něj.
Pokud se jedná o nějaké CMS jako je například wordpress, prestashop, magento, dají se problémy také například řešit instalací jiného pluginu, nebo jeho nastavením.
Další možností jsou pronajímané CMS: Shoptet, Wix, Webnode a podobně. Zde je dost často již vše potřebné zpracované a hlavní technické problémy jsou vyřešeny. V těchto případech je dost obtížné odstraňovat nějaké specifické problémy. Jedná o řešení pro desítky až stovky webů, takže se jeden web nedá ladit odlišně.
Co je ještě součástí on-page auditu?
Zhodnotíme také vaši základní práci s texty jako jsou titulky stránek a description. Díváme se, jestli jsou tyto texty optimálně dlouhé a správně strukturované. Dost často se stává, že je majitel webu také vůbec nevyužívá, což je velmi škoda. Proto se ve výstupu nachází také část věnovaná tomuto problému a návrhy na jeho odstranění.
On-page audit a následně vyladěný web po technické stránce je základem. Teprve potom se začněte pouštět do jakýchkoliv marketingových aktivit. Nezapomínejte na to a snažte se technické možnosti webu využít co nejvíc.