Promyšlená obsahová strategie je dalším ze základů online marketingu. Když máme dobře zpracovaný a zajímavý obsah, máme daleko větší šanci s celkovou propagací produktu/služby.
Obsah může mít samozřejmě mnoho podob a měli bychom mít od začátku jasno, jaký typ obsahu vytvořit a koho by nejvíce zajímal. Právě proto se vytváří komplexní obsahová strategie a konkrétní publikační plán.
Aby naše snažení bylo co nejefektivnější, měli bychom vycházet z několika důležitých okruhů:
1. Know-how klienta a cílení
Je důležité si upřesnit a velmi detailně pochopit, jaký podnikatelský plán klient má, z jakých produktů/služeb má největší marže, jakou má dlouhodobou vizi jeho podnikání. Pomocí person mu také pomůžeme ujasnit si, jaké jsou jeho cílové skupiny které mu přinášejí největší zisk. Klient má většinou také přehled o sezónnosti jeho podnikání což je také velmi důležitý ukazatel. Ujasníme si také, jaké cíle by měla tvorba obsahu mít a co by to mělo přinést.
2. Konkurence a její nejlepší obsah
Pomocí různých online nástrojů můžeme přesně určit nejlepší nebo nejsdílenější obsah konkurence. Zjistíme jaké články, videa, produkty jsou nejvíce vidět ve vyhledávání a které mají celkově největší úspěch. Zaměříme se také na nepřímou, obsahovou konkurenci různých magazínů blogů a stránek jako wikipedia, která sice neprodává podobnou službu/produkt ale jsou zaměřeny na stejné téma a vyhledávače jejich obsah dobře hodnotí a ve výsledcích vyhledávání jsou vidět.
3. Analýza klíčových slov a vyhledávací sezónní trendy
Naprostým základem, nejen ohledně plánování obsahu, by měla být kvalitně zpracovaná analýza klíčových slov, kde přesně zjistíme, jaká klíčové slova, která reprezentují náš největší zájem lidé vyhledávají a také kdy je o ně největší zájem. Sezónnost je nám také pomůžou určit nástroje jako je Google Trends a Seznam Trendy. Následně získáme konkrétní data která seofistikovaně přepíšeme do publikačního plánu.
Vytvoření obsahové strategie a publikačního plánu a propojení všech publikačních kanálů
Na základě zpracování výše zmíněných okruhů informace zapracujeme do obsahové strategie a publikačního přehledného publikačního plánu, který nám janě ukáže, kdy a jaký druh obsahu budeme vytvářet a publikovat.
Velmi důležitá je v tomto kroce úzká spolupráce s klientem a copywriterem (samotným tvůrcem obsahu).
Získaný plán se nám hodí ale nejen na tvorbu obsahu, ale také podle něj můžeme plánovat celkovou propagaci – akce na zboží, slevy na služby, pomůže nám v plánování PPC kampaní, emailing … Publikační plán bychom také sladíme s plánem na propagaci na sociálních sítích a offline aktivitách.