Průzkum odkazových příležitostí

Tento dokument je vhodné zpracovávat před tvorbou strategie linkbuildingu, abychom měli přehled, s jakým segmentem webů budeme moci pracovat.

Co od vás budeme potřebovat?

  • čím přesně se zabýváte,
  • jaké produkty, nebo služby nabízíte,
  • kdo je jeho cílová skupina (ideální je mít vytvořené persony),
  • zda tvoříte obsah, nebo se na to chystáte,
  • co může poskytnout k linkbuildingu (peníze, produkty a jiné).

Na základě všech těchto podkladů začneme stanovovat segmenty, pro které se bude prospekting vytvářet. Dále se stanoví tématické segmenty podle kterých se vybírají zaměření webů které do prospektingu sbíráme.

Najdeme weby vhodné k navázání spolupráce:

  • sbíráme k nim další informace jako je kontakt, odhad návštěvnosti, popis webu, jeho cílení a další informace, které nám pomohou web lépe zařadit,
  • vytváříme tématické okruhy jednotlivých webů,
  • vznikne podklad pro strategii linkbuildingu, protože zjistíme, jaké máme možnosti publikování obsahu.

K čemu je prospekting dobrý:

  • řekne nám, kolik webů je v různých tématických okruzích,
  • důležitý podklad pro strategii linkbuildingu,
  • hlavní podklad pro následující linkbuilding,
  • napoví, jaké články/obsah tvořit.

Prospekting by měl být stále “živý” dokument, do kterého si budeme doplňovat další spolupráce a nalezené weby. Tento dokument je úzce propojený s linkbuildingem a získáváním nových odkazů.

 

Chcete vědět kde sbírat odkazy pro váš web?

Kontaktujte nás