Svět sociálních sítí nás v GetFound taky zajímá. Chtěli jsme vědět, co je nového, protože se sociální média velmi rychle mění.
Velký boom zažívá Instagram, kde je na jednu stranu velký potenciál pro firmy ke spolupráci s influencery, na druhou stranu jsou některé účty velmi “divoké” s falešnými followery, nebo s těmi, kteří nejsou cílovou skupinou pro většinu klientů. To byl také důvod, proč jsme byli zvědaví například na prezentaci Terezy Salte z Elite Bloggers.
Co jsme si nakonec odnesli za poznatky?
Nejzajímavější přednáška byla o botech
Marek Both z Triadu představil kampaň pro Philips zaměřenou na nový holicí strojek OneBlade. Pro komunikaci se zákazníky využili bota. Marek hned na začátku zmínil, že community manager je často zahlcen dokola se opakujícími typy otázek.
Proto začali zkoušet boty, kteří tento problém mohou vyřešit zejména takovým klientům, kde se klienti často ptají na nejbližší pobočku, na bankovní zůstatek a podobně. Bot umí tyto otázky poznat a adekvátně na ně odpovědět.
V Triadu vymysleli pro Philips Bota, jehož úkolem bylo:
- získat uživatele na registrační stránku, kde zanechají svoje údaje,
- částečně nahradit člověka robotem, kterého předem naprogramovali a společně s copywriterem připravili množství verzí pro jeho komunikaci.
Výsledkem pak měly být reálné recenze od uživatelů strojku, ale také videa a fotky, zkrátka unikátní obsah od zákazníků a zpětné vazby, jak se jim se strojkem manipuluje. Celá kampaň měla výborné výsledky, podařilo se jim přesvědčit polovinu uživatelů, aby začali komunikovat s botem a zanechali údaje o sobě.
Vhled do 360° videí
O tom, jestli budeme nebo nebudeme za pár let nosit namísto mobilních telefonů jen brýle bychom mohli polemizovat. Rozhodne o tom nastupující generace a některé firmy na to chtějí být připravené, alespoň podle prezentace Lukáše Nevosáda ze Sygicu (firma zaměřující se na navigační systémy).
Jeho prezentace byla oproti ostatním hodně nevšední. Investovali totiž podle jeho slov do budoucnosti, aby na ni byli připraveni (ačkoli k masivnímu využití virtuální reality nemusí vůbec dojít).
Sygic si pro svůj projekt zmapování a natočení 360° videí najal cestovatele Michala Gálika, který během jednoho roku zmapoval 1300 zajímavých míst. Nyní jsou veřejně dostupná ve videích v rozlišení 4K. Během jednoho roku však získali spoustu zkušeností v tom, jak takový obsah tvořit, co všechno je nebo není potřeba, jakou technologickou výbavu na tvorbu videí pořídit.
Výzkum jako podklad ke kvalitnímu obsahu
Na konferenci xkrát padl výrok dělejte kvalitní obsah a dělejte ho pro svou cílovku. Jenže si klienti mnohdy neví rady, jak jejich zákazníci vypadají, co dělají ve volném čase, kdo jsou. A pak se adekvátní obsah těžko vytváří.
Olga Szélesová ve svojí přednášce kladla důraz na výzkum a testování – prozradila celý kreativní proces, jak ho provádí v agentuře 2Fresh. Zmínila mimojiné také skvělý nápad, kdy využívají tajnou FB skupinu ke komunikaci s vybranými fanoušky o kampaních na tyčinky Snickers. Do téhle skupiny dávají návrhy a ptají se na reakce. Vytvořením takové skupiny dáváte jejím členům najevo určitou výlučnost.
- Budou si myslet, že k vám (vaší značce) patří.
- Většinou se z nich stanou také ambasadoři.
Co se týče ostatních přednášek, byly také zajímavé, ale mohly jít více do hloubky – hlavně v oblasti sociálních médií, prozradit více detailů, některé byly velmi obecné. Určitě by se nám líbila i nějaká “nepovedená” kampaň, kterou se sice ne každý bude chtít pochlubit, ale chybami se nejvíc poučíme.
Z celé konference a jednotlivých přednášek pak jako hlavní mantra zněla tahle pravidla:
- zaměřte se a najděte svou cílovou skupinu,
- vytvořte pro ni zajímavý obsah.
Měli bychom je mít stále na paměti.