Rychlý tip na linkbuilding:

Jak na blogerská setkání v 5 krocích

 

Jednou z možností, jak získávat (nejen) odkazy, mohou být různé akce, přednášky a workshopy pro blogery. Možná s blogery již spolupracujete a osobní kontakt tak bude pomyslnou třešničkou na dortu. Ale třeba jste s nimi ještě nekomunikovali a pozvánka na událost vaší firmy pak bude možností, jak se s nimi seznámit a navázat vztahy.

 

1. Vyberte si blogery, které vaše značka zajímá

Blogeři nejsou jen influenceři, ale zároveň mohou být i vašimi zákazníky. I oni mají své oblíbené produkty, značky a vy byste se měli zaměřit na ty, kteří s vaší značkou souzní. Možná už vaši značku nakupují a znají vás. Zkuste najít právě je – sepište si jejich seznam a oslovte je.

 

2. Vymyslete jedinečný program

Událost naplánujte v rozumnou hodinu a den. Uvědomte si, že maminky s dětmi například budou mít čas spíš dopoledne. Někteří navíc budou přijíždět ze vzdálenějších míst… Vyberte hezké místo, kde se budou blogerky cítit příjemně. A připravte jim program – zajímavý program. Spíše se vyhněte suché prezentaci nového produktu a nudnému mluvení o své firmě po celou dobu. Vymyslete originální workshop, aktivitu, nebo přiveďte známého hosta.

Čím více zaujmete blogery, tím větší je šance, že o vás budou mít zájem. Příkladem pak může být degustace ovocných destilátů s mistrem v oboru mixologie Achimem Šiplem v restauraci Miroslava Kaliny. Na akci, kterou pořádal Alkohol.cz, jsme pozvali několik foodblogerů, kteří ocenili zkušenosti skvělého odborníka i pohoštění od známého šéfkuchaře. Výsledkem pak byly velmi kvalitní články a zmínky, které měly hodnotu i pro čtenáře samotných blogů.

 

3. Během akce

Přivítejte a seznamte se s každým příchozím, i navzájem blogery propojte – alespoň některé. Projevte svůj zájem i to, že je znáte. Buďte vstřícným hostitelem a snažte se, aby se cítili součástí.

 

4. Co potom?

Po akci blogerům napište a poděkujte jim. Zároveň jim můžete poslat fotky, nebo jiné materiály z akce, které by se jim mohly hodit v případě, že se o tom rozhodnou napsat. Zeptejte se jich, jak se jim u vás líbilo, jestli by s vámi chtěli spolupracovat.

 

5. Co nečekat

Nemyslete si, že o vás ihned všichni blogeři napíšou. Někteří možná jen zmíní vaši značku na Instagramu nebo Facebooku, natočí video do InstaStories. Různých akcí pro blogery je spousty, známí i méně známí blogeři dostávají pozvánky na události každý den (!). Nezřídka se stává, že blogerka jde z jedné prezentace na další.

 

Výhody:

  • seznámíte se s blogerskou komunitou
  • navážete na reálných vztazích
  • ukážete jim svou značku a produkty osobně, mohou jim tak lépe porozumět

 

Nevýhody:

  • uspořádat akci pro vás může znamenat několik hodin příprav a vyšší náklady
  • událostí pro blogery je velké množství
  • blogeři o vás možná nenapíšou